Friday, December 08, 2006

"KUCUK KABALA SOZLUGU"


10 Sefirot: Ruhun 10 özelliği

125 Seviye: Egoist özelliklerin değişimi ve üst dünyaların edinilmesi, mutlak özgecillik. Beş temel seviye vardır ve dünyalar denir. Her dünya 5 ana Partzufimden oluşur. Her Partzufimin içerisinde 5 kategori vardır ve bunlara Sefirot denir. Toplam 5 dünya x 5 Partzufim x 5 Sefirot = 125 seviye.

620 Seviye: Ruhun arzularının düzeltilmesinin dereceleri.

600,000 Ruh: Yaratılan tek ruh olan Adem’in parçacıkları.

6,000 Yıl: Hz Adem’le başlayan dünyadaki ruhların düzeltilmelerinin süreci. BYA (Beria, Yetzira, Assiya)

7,000 Yıl: Atzilut dünyasının seviyesi.

8,000 Yıl: Partzuf SAG’ın seviyesi.

9,000 Yıl: Partzuf AB’ın seviyesi.

10,000 Yıl: Partzuf Galgalta’ın seviyesi.

1995: Bu yıl itibariyle insanlarda maneviyatı edinmek için bir arzu başlayacak.

Adam: Genel ruh, yaratılan esas varlık.

Adam Kadmon: İlk dünya, genel ilahi takdir.

AHP: Yaratılandaki istemek arzusu, ruh

Alıcı (Kli), Yaratılan: Haz duyma isteği.

Altıncı His: Ruh, özgecil olma arzusu.

Ari: Aşkenazi Rav İshak’ın kısaltılmışı (1534-1572). 16.yy’da modern kabala metodunun geliştiricisi.

Arzunun Beş Seviyesi: Yaratan’ın yarattığı varlık 5 seviyeden oluşan bir arzudan ibarettir.

Assiya: Bizim dünyamızı da içeren en alt seviyedeki dünya.

Atzilut: Kontrol ve ıslah dünyası.

Baal HaSulam: (Yehuda Leib Alevi Ashlag’ın ikinci ismi (1885-1955) – üst dünyaları edinmenin metodolojisinin yazarı, Zohar kitabının ve Ari’nin tüm yazılarının yorumlayıcısı.

Beria: Özgecillik dünyası.

Bilgi: Algılanan gerçeğin etken ve etkisini bilmek.

Bina: Yaratılandaki özgecil karakteristik.

Birinci Kısıtlama: Egoistik arzulamanın durdurulması.

Bizim Dünyamız: Perde olmadan ki duyarlık.

BYA: Beria, Yetzira, Assiya (ruhun etrafındaki dünyalar)

Dalların Dili: Bizim dünyamızın dilini kullanarak üst dünyaları anlatmak.

Duran, Büyüyen, Yaşayan, İnsan: Arzunun 4 seviyesi.

Dünya: Yaratılanın kendi halini algılayışı.

Egoizm: Kişinin kendisi için arzulaması/ niyet etmesi.

G”E: Özgecil arzular.

Gimatria: Islah edilmiş arzuların sayısal değerleri.

HaVaYaH: Yaratılanın oluşmasını sağlayan direkt ışığın 4 safhası.

Hayat Ağacı: Ari tarafından 16 y.y.’da yazılmış ana kabala kitabı.

Haz: Işığın verdiği his.

Islahın Sonu: Adem’in tüm arzularının ıslahı.

İç Işık: Ruhu dolduran ışık, arzu, yaratılan.

İkinci Kısıtlama: Almak arzusunu kullanma yasağı.

İnkarnasyon: Ruhun ıslahı.

İradenin Özgürlüğü: Yaratan’ı edinmeyi sağlayabilecek tek ilahi güç.

Kabala: Yaratan’ın yapısını olan özgecilliği edinmek için uygulanan bir metot.

Kabalacı: Kabala metodunu kendisi üzerinde edinen kişi.

Keter: Yaratılandaki özgecillik arzusu.

Kli: Yaratılandaki haz duyma arzusu.

Kli’nin Parçalanması: Özgecil amaçlı niyetin yitirilmesi.

Klipa (çoğul, Klipot): İlahi gücü kendi arzuları adına ve başkalarının aleyhine kullanmak niyeti.

Malkut: Yaratılandaki haz duymak arzusu.

MAN: Islah edinmek arzusu.

Manevi Dünya: Özgecil olma arzusunda hissedilenler.

Maneviyat / Ruhanilik: Özgecillik prensibi.

Manevi Yükseliş: Özgecillik özelliklerin gelişmesi.

Masah: Anti-egoist güç, haz vermek niyeti, özgecillik.

NaRaNHaY (Nefeş, Ruah, Neşama, Haya, Yehida): Yaratılandaki beş ışık.

Nefeş: En az edinilen maneviyat, yaratılandaki en küçük ışık.

Neşhama: İkinci derecenin ışığı.

Niyet: Arzunun kişinin kendisi için yada bir başkası için yönlendirilmesi.

Özgecillik / Vermek: Karşılıksız vermek niyeti (kime yönelik olursa olsun).

Partzuf: 10 Sefirottan oluşan ruhani nesne.

Perde: Anti-egoist güç, haz verme niyeti, özgecillik.

Putperestlik: Olan herşeyin Yaratan’dan/ İlahi Güç’ten kaynaklandığını algılayamamak.

Rabaş: Rav Baruh Şalom Alevi Aşlag’un kısaltılmışı (1906-1991), Merdivenin Basamakları adlı kitabın yazarı – insanın maneviyata yükselişinin detaylı anlatımı.

Rashbi: Rav Şimon Bar Yoha, Zohar’ın yazarı (M.S. 3. y.y).

Ruh: Üst güce benzerliği edinmek arzusu.

Ruhani Gen (Reşimo): Farkına varılmamış özgecil hal.

Saran Işık: Yaratılana girmek isteyen ve egoist arzuları özgecil arzulara çeviren ışık.

Sonsuz Dünya (Eyn Sof): Işığın sınırsız olarak alınabilmesi.

Talmud Eser Sefirot (TES): ("On Sefirot’un Kitabı"), Baal HaSulam’ın kitabı (20. yy), kabala öğrencilerinin ana kitabı.

Üst Dünya: İnsanın kendi özgecil olma arzusunda hissettikleri.

Üst Işık: Özgecillikten edinilen haz.

Yansıyan Işık: Yaratan’a benzer olmak niyeti.

Yaratan: Özgecillik, özgecil olmak arzusu.

Yaratılan: Haz duyma arzusu, Galgalta.

Yaratılışın Kitabı (Sefer Yetzira): M.Ö. 18. yy dan bir kabalistik kitap.

Yaşayan Ruh: Biyolojik bedenin hayat gücü.

Yehida: Yaratılan en yüce ışık.

Zeir Anpin (ZA): Yaratılandaki küçük hal.

Zohar Kitabı (İhtişamın Kitabı): Evrenin erdemliğiyle ilgili yazılmış bir kitap (M.S. 3. y.y).

(Kabala'nin Gizli Bilgeligi" isimli kitapdan aktarma)

1 comment:

Unknown said...

S.a

Kabalacılar Allah'ın Varlığına nasıl İman ediyor tam olarak anlatabilecekmisiniz?Veya İman ediyorlarlar mı acaba_?

Çünkü Kabalada sanki İnsanın knedini İlahlaştırması gibi Bir Felsefenin Aksi sedası var gibi.