10 Sefirot: Ruhun 10 özelliği
125 Seviye: Egoist özelliklerin değişimi ve üst dünyaların edinilmesi, mutlak özgecillik. Beş temel seviye vardır ve dünyalar denir. Her dünya 5 ana Partzufimden oluşur. Her Partzufimin içerisinde 5 kategori vardır ve bunlara Sefirot denir. Toplam 5 dünya x 5 Partzufim x 5 Sefirot = 125 seviye.
620 Seviye: Ruhun arzularının düzeltilmesinin dereceleri.
600,000 Ruh: Yaratılan tek ruh olan Adem’in parçacıkları.
6,000 Yıl: Hz Adem’le başlayan dünyadaki ruhların düzeltilmelerinin süreci. BYA (Beria, Yetzira, Assiya)
7,000 Yıl: Atzilut dünyasının seviyesi.
8,000 Yıl: Partzuf SAG’ın seviyesi.
9,000 Yıl: Partzuf AB’ın seviyesi.
10,000 Yıl: Partzuf Galgalta’ın seviyesi.
1995: Bu yıl itibariyle insanlarda maneviyatı edinmek için bir arzu başlayacak.
Adam: Genel ruh, yaratılan esas varlık.
Adam Kadmon: İlk dünya, genel ilahi takdir.
AHP: Yaratılandaki istemek arzusu, ruh
Alıcı (Kli), Yaratılan: Haz duyma isteği.
Altıncı His: Ruh, özgecil olma arzusu.
Ari: Aşkenazi Rav İshak’ın kısaltılmışı (1534-1572). 16.yy’da modern kabala metodunun geliştiricisi.
Arzunun Beş Seviyesi: Yaratan’ın yarattığı varlık 5 seviyeden oluşan bir arzudan ibarettir.
Assiya: Bizim dünyamızı da içeren en alt seviyedeki dünya.
Atzilut: Kontrol ve ıslah dünyası.
Baal HaSulam: (Yehuda Leib Alevi Ashlag’ın ikinci ismi (1885-1955) – üst dünyaları edinmenin metodolojisinin yazarı, Zohar kitabının ve Ari’nin tüm yazılarının yorumlayıcısı.
Beria: Özgecillik dünyası.
Bilgi: Algılanan gerçeğin etken ve etkisini bilmek.
Bina: Yaratılandaki özgecil karakteristik.
Birinci Kısıtlama: Egoistik arzulamanın durdurulması.
Bizim Dünyamız: Perde olmadan ki duyarlık.
BYA: Beria, Yetzira, Assiya (ruhun etrafındaki dünyalar)
Dalların Dili: Bizim dünyamızın dilini kullanarak üst dünyaları anlatmak.
Duran, Büyüyen, Yaşayan, İnsan: Arzunun 4 seviyesi.
Dünya: Yaratılanın kendi halini algılayışı.
Egoizm: Kişinin kendisi için arzulaması/ niyet etmesi.
G”E: Özgecil arzular.
Gimatria: Islah edilmiş arzuların sayısal değerleri.
HaVaYaH: Yaratılanın oluşmasını sağlayan direkt ışığın 4 safhası.
Hayat Ağacı: Ari tarafından 16 y.y.’da yazılmış ana kabala kitabı.
Haz: Işığın verdiği his.
Islahın Sonu: Adem’in tüm arzularının ıslahı.
İç Işık: Ruhu dolduran ışık, arzu, yaratılan.
İkinci Kısıtlama: Almak arzusunu kullanma yasağı.
İnkarnasyon: Ruhun ıslahı.
İradenin Özgürlüğü: Yaratan’ı edinmeyi sağlayabilecek tek ilahi güç.
Kabala: Yaratan’ın yapısını olan özgecilliği edinmek için uygulanan bir metot.
Kabalacı: Kabala metodunu kendisi üzerinde edinen kişi.
Keter: Yaratılandaki özgecillik arzusu.
Kli: Yaratılandaki haz duyma arzusu.
Kli’nin Parçalanması: Özgecil amaçlı niyetin yitirilmesi.
Klipa (çoğul, Klipot): İlahi gücü kendi arzuları adına ve başkalarının aleyhine kullanmak niyeti.
Malkut: Yaratılandaki haz duymak arzusu.
MAN: Islah edinmek arzusu.
Manevi Dünya: Özgecil olma arzusunda hissedilenler.
Maneviyat / Ruhanilik: Özgecillik prensibi.
Manevi Yükseliş: Özgecillik özelliklerin gelişmesi.
Masah: Anti-egoist güç, haz vermek niyeti, özgecillik.
NaRaNHaY (Nefeş, Ruah, Neşama, Haya, Yehida): Yaratılandaki beş ışık.
Nefeş: En az edinilen maneviyat, yaratılandaki en küçük ışık.
Neşhama: İkinci derecenin ışığı.
Niyet: Arzunun kişinin kendisi için yada bir başkası için yönlendirilmesi.
Özgecillik / Vermek: Karşılıksız vermek niyeti (kime yönelik olursa olsun).
Partzuf: 10 Sefirottan oluşan ruhani nesne.
Perde: Anti-egoist güç, haz verme niyeti, özgecillik.
Putperestlik: Olan herşeyin Yaratan’dan/ İlahi Güç’ten kaynaklandığını algılayamamak.
Rabaş: Rav Baruh Şalom Alevi Aşlag’un kısaltılmışı (1906-1991), Merdivenin Basamakları adlı kitabın yazarı – insanın maneviyata yükselişinin detaylı anlatımı.
Rashbi: Rav Şimon Bar Yoha, Zohar’ın yazarı (M.S. 3. y.y).
Ruh: Üst güce benzerliği edinmek arzusu.
Ruhani Gen (Reşimo): Farkına varılmamış özgecil hal.
Saran Işık: Yaratılana girmek isteyen ve egoist arzuları özgecil arzulara çeviren ışık.
Sonsuz Dünya (Eyn Sof): Işığın sınırsız olarak alınabilmesi.
Talmud Eser Sefirot (TES): ("On Sefirot’un Kitabı"), Baal HaSulam’ın kitabı (20. yy), kabala öğrencilerinin ana kitabı.
Üst Dünya: İnsanın kendi özgecil olma arzusunda hissettikleri.
Üst Işık: Özgecillikten edinilen haz.
Yansıyan Işık: Yaratan’a benzer olmak niyeti.
Yaratan: Özgecillik, özgecil olmak arzusu.
Yaratılan: Haz duyma arzusu, Galgalta.
Yaratılışın Kitabı (Sefer Yetzira): M.Ö. 18. yy dan bir kabalistik kitap.
Yaşayan Ruh: Biyolojik bedenin hayat gücü.
Yehida: Yaratılan en yüce ışık.
Zeir Anpin (ZA): Yaratılandaki küçük hal.
Zohar Kitabı (İhtişamın Kitabı): Evrenin erdemliğiyle ilgili yazılmış bir kitap (M.S. 3. y.y).
1 comment:
S.a
Kabalacılar Allah'ın Varlığına nasıl İman ediyor tam olarak anlatabilecekmisiniz?Veya İman ediyorlarlar mı acaba_?
Çünkü Kabalada sanki İnsanın knedini İlahlaştırması gibi Bir Felsefenin Aksi sedası var gibi.
Post a Comment