Thursday, August 07, 2008

“Open mind for a different view...” Bu Sana Yeter!

Yazmiycaktim...

Ama “simsiyah”lardan birinden bi telefon aldim... Heycanliydi garibim. “Hayrdir, n’oldu?” dedim. Meger Istanbul’da Uskudar’da sabah sabah bi bomba patlamis, bu da ailesinden birinin kabrine mi gitmis, gidiyormuymus ne, iste o anda patlamis, e tabii korkmus. Anamin dediii gibi, “uc yudumda bi bardak su ic, nefes almadan” dedim, ne diiim baska! N’apiyordun bu saatde oralarda dedim, kabristanlari severmis, gidermis ya, bi de dua felan okurmus.... Bag bag bag dedim, “sen duada mi biliyorsun” , “elami” biliyorum agbi ya!” dedi. Iii dedim, bi iki tane daaa ogrendin mi pacayi kurtardin, o da sana yeter ya neyse dedim... Ee tabii biraz kahkaha felan atti, dedim is tamam, korkusu gecmistir, git, bi tanede “cevsen” al uzerinde tasi, elami da bol bol oku bisey olmaz dedim. “Abi, jeesen ne?” dedi. “Ne?!” dedim. “Jeesen ya! Dedin ya az once!” Allah mustehakkini versin emi dedim, jeesen diil c-e-v-s-e-n dedim, bi kahkahada oole gelince, “su icmene de gerek yok, Allah selamet versin hadi git bakalim tekrar kabristana” dedim ve telefonu kapattik.

Actim tv’yi, seyrettim Istanbul’u... Allahdan bisey olmamis, ses bombasi galiba ve ardindan baskasi da patlamamis. Yok GATA’nin felan yanindaymis da acaba bi mesaj ayaklari felan mi? diyorlar . Vah ki ne vah!

“Bunlar OnunBunun Cocuklaridir!”
baslikli –azzz asaiidaki- yazimizda ne demistik, hemencecik bi bakin veya ben yazayin buraya:

“-Veya “dis gucler”… Wala… Ooole sallama diil, harbiden bi analiz yani…
ABD’nin planlarini zorlastirmak, “yedirtmem ulan sana o memleketi, yesen bile booazinda birakirim layn”, diyen bi “dis guc”…”


Bu lafimiz dooru mu? Gungoren’deki bombayi patlatan onunbunun cocuklarinin yaninda olmadigimizdan bilemiyoruz, herkes gibi salliyoruz yani ama bu sallamamiz –wala, herzanki gibim!, yani Allaha sukurler olsun- tuttu galiba! Niye?

O kadar bombalama felan oldu, kiyamet koptu, PKK surayi burayi ham yapti, o kadar asker felan esir aldi, ama hecbi zaman Alman Gizli Servisi cikip da bi aciklama yapmadi! Ammavelakin bu sefer ne hikmetse cikip da konustu BND’nin basi ve ne dedi?.. Yaw birakin ne dediiini, wala onemli diil, hele onun sooledii laflardan sonra yok PKK’yi kollamak icun kabahati el-Kaide’ye felan atiyor hiyar gibim cok acayip laflar sooleyenlere de takilmayin, onemli olan sadece ve sadece KONUSMASI!

Almanyanin “iclerindeki” Nasyonalistler, zannimca boole bi aciklama yaparak, Sansolyelerinden bi zilgit yemegi, onunla zid dusmeyi bile goze aldiklarina gore, demek ki “dis gucler” lafimiz doooru! Bu da “KATLIAMLAR CAGI ACILDI” dememize de dooruluk yonunu gosteriyor ki, Uskudar’daki patlmada belkim bunun bi isareti. Beklemek gerekiyor, dedik ya “daaaa neler olcek neler!”

Simdi “yazmiycaktim” dediiim seyi, iste o “simsiyah”in korkmasi sebebiyle yaziyom...


Siz booole –afilli bi kelime kullanalim- stratejik analizler ve kombinasyonlarla beyniniz catlar halde yazacaaiiiniz her kelime uzerinde otuz defa dusunerek kafa patlatirken, ordan cok kiymetli Ibda baallilarinin arasindan ne dediini bilmez ne soolediini anlamaz kel alaka biri cikip, sadece mok atmaya calisan (wala beceremiyor bile ha, cabaliyor sadece!) olarak Cetemiz@’i hedef alirsa, de get lan Allahindan bul, demekten baska bisey elden gelir mi?!

Gelir! Gosterelim!

Lafa bak simdi!

“Bi derin devlet, ancak bi derin devlet tarafindan tasfiye edilir!”


Arkadas, booole cok “tasfiye” yapmis ya, onuncun boole emin, ukala ve kibir kumkumasi halinde doseniyor!

Bikerem YANLIS bu cumle!

Ortada bi “tasfiye” felan yok; garibim “bi derin devletin bi derin devleti tasfiye” felan ettiini zannediyor ya, kocaman kocaman aldaniyor!
Ortada bi tasfiye yok; ula kardesim “tasfiye” ne zaman yapilir? Kepengi kapattiiin zaman! TC kepenk mi kapatiyor?! HAYIR!

Kiyafet deiiistiriyor! TC kalacak, sistemi deiisecek az-bucuk, hani o cok bilmiscesine yazdiin sey var ya, hani derginizde de hep kullandiiniz “Allahsiz Islamcilik” felan, hah iste, liberal, serbest piyasaci, kapitalizmin dolu dizgin gittiii, Asyanin “kalpgahi” olacak (“kalpgah” ne demek biliyon mu? eee, bilmiyorsan ne oole cikip da sakiyorsun bulbul gibi, git ooren ewwela!) ve tabii ki Laik diil, “Islam referansli” (bu “kalip kavram ” sana biseyi hatirlatiyor mu? dusun bakalim, karistir hele raflari, networku) bi devlet olacak, e tabii yeni kadrolar gelicek, eski kadrolar da ya aynen bu yeni kadronun hakimiyetini kabul edecekler veya bunlarin kelli fellileri rezil rusva bi halde (bkz: Engerek’on Teror Orgutu/Cetesi operasyonu) surum surum surundurulup defedilecek ve kalanlarin boyun eeemeleri saalanacak! Anladin mi? Mesele SU ANDA sadece ve sadece bu SS’im!

Yani neymis, ortada oole bi tasfiye felan yok; komuta kademesinin degisimi var sadece, yaw manyak mi adamlar o kadar “kalifiye adami” tasfiye etsinler SS’im?! Ha?!

Bi de bunun uzerinden, yani booole hatali bi yaklasim uzerinden “demokrasi sevdalisi” olarak nitelenmek var ya!Biliyom, sana “darbe sevdalisi” desem, gobek atarsin, onun da ne olduunu bilmeden gaari ama bu “demokrasi sevdalisi” lafi cok aaiirima gitti yani! Kac gundur yemedim icmedim, uyuyamadim, bu SS var ya bu SS, kendimden de gizli tarafimi bulmus, yazilarimizdan cikan mesaji anlamis ve bizi hemencecik desifre etmis, dedim!

Muuuuuuuhahahahahhhhhaaaa!

SS’im benim, sen git ewwela guzel bi siyasi analiz yap, memleketin icindeki durumu ooole kendi kuruntularin ile diil, hani derler ya “biraz empati felan yap!” hah iste, empati yap, taraflarin yerine kendini koyarak dusun, onlar ne yapmak istiyorlar acep, diye bi kafa yor, soora KADEMINI SABIT TUT ve etrafi bu empati ile vardiin neticeye gore deeerlendir. Bak bu daaa saaalamdir! Ama bi not, empati denilen sey pek a-politikdir, sana oole yap diye tarif ettim ama yapacak baska biseyim de yoktu onuncun, zati senin laflarinda da politik bi yan felan yok, bunu da sooliyim!

Gelelim zurnanin zort dediii yere!

“Bu engerekciler, aha oyle kotu adamlar ki” diye baslayan yere...


Boole “degerlendirmelerle”, “fikir, esya ve hadiselere uygulanamaz”! Yani “ne cok ve gereksiz sey” biliyomusuz ya, “o bakimdan”mis bu laflari! Yavyuuuum benim: )

Yaw bak hakketden anlamadiiim , hewallerle oturup da “cozumlemenizi yapin layn kekolar, benden hayr yok” dediim yer de burasi: SS’in menim, bak Biz@ oole kelli felli, cebinde trilyonlar olan, arkasinda silahli gucler olan birisileri diiliz yaw, bak mesela, Taraf, Yeni Safak, Star, Vatan felan var, wala, onlar harbiden “demokrasi gelcek, sinanay yawrum sinanay” diiip milleti keklemeye calisiyorlar, yaw gidip onlarla uurassana, niye Biz@’e bulasiyon ki?! Biz@, “haricten gazel okuyan”, belesden bulduumuz bi sitede keyfekeder laflarimizi sallayan bi garib Cete@yiz yaw! Niye Biz@’i hedef aliyosun ki?! Buyuk Turk Sizofreni Gafur’un dedii gibi, “beni sevmiyor musun?” Hani bi durum felan mi var “o bakimdan yani”?!

Bi de...

Yaw SS’in benim, sen harbiden Bizim@ yazdiklarimizi ciddiye aliyorsun ve kafaya fena takiyorsun demektir bu yazdiklarin! Iii, sevindim ve bu senincun bi arti puan yani, ama iii oku!

Sen galiba bi de sadece “bu iii, bu kotu... bu ehh yani...” felan diye bi “degerlendirme” yaparak yazdiimizi zannediyorsun ki, bu da hic iii okuyamadiiini gosteriyor yazilarimizi, verdiiim arti puani da geri aliyom, mustehaksin cunku!

Ok!

Ooole degerlendirme olmaz, eywallah, nasil olur SS’im benim? “Wala bu vatansever... bu kemalist ama felaket ABD dusmani...tamam islamla arasi ii diiil ama Israil’e de dusman yani... yok, bunun tutar yani yok ama AKP’ye dusman, o bakimdan yani! ”

Boole mi?!

Simdi bu vatansever meselesi uzerinden “emperyalizm” gibim bi “derinlemesine cozumleme” yapardik ama bosver, nasilsa anlamayacaiiin belli!
Bak simdi SS’im, “simsiyahlar ve rengarengler” felan dedik ya, okumussundur, hani onlarin dinlediii muzikten felan bahsediyom ya, hah iste, bak araya parca niyetine onu koyuyom, Metallica’nin bi sarkisindan bi buklecik:

“So close no matter how far”
“Couldn't be much more from the heart”


Sanadaa diiim ki baska?! (Sen yine de bi empaty dene bakalim!)

Bak ben, Biz@ boole dusunurken, sen bize olmadik hakaretlerle saldiriyorsun! Binbasi BM@’nin dediii, “siber arkadaslik-cay muhabbeti” hatrina insan biraz UTANIR yaw!

Yarin sorsalar, kim bunlar yaw, oole saldirmissin felan diye ne diyceksin? “Disardan gazel okuyanlar, bi haltdan anlamazlar cetesi”!!!

Oole mi?

Peki ya “iii de bu adamlar sizin derginizde yazmisti yaw? Anlamadiniz mi o zaman bi haltdan anlamadiklarini?” felan derlerse ya?!

“ O zaman iilerdi ama simdi kotuler” felan mi diyceksin!!!

Ac bakalim SS’im benim su derginin eski sayilarini, Bizim@ yazilarimizin bulunduuu sayilari, hatta ondan soole bi 10 sayi kadar soonrasini da, bak bi karsilastirir bakalim, Bizim@ yazdiklarimizda bi deiisiklik felan var mi?!

Wala bila tella, AVCI@’nin BARAN’da yayinlanan yazilarinda ne deniyorsa, Biz@ hala onu diyoruz ve zati sirf ooole dediimiz icun derginize davet edilmedik mi?!

Deiisen kim?


Bi “yeni konsept” felan diyon, ne demekse o, ula fikri hareket felan diyon kendinize, “yeni komsept”i mi olurmus onun! O olduuu yerde durur, etrafi “kendince” yorumlar ve oole olmasina calisir; zirt-pirt deiisir mi?

Bak benden sana arkadas nasihati oole “yenimeni konsept” felan diye heryerde konusma, gulerler de haline kimse bisey demez!

Bi de neymis bu “yenikomsept” ki?

Su “Ergenekonu bilmeyenler” arasina Bizi@ de kattin, hem Ergenekon’un ne olduunu bi de bu “yeni konsept”i hele bi anlat Allah rizasi icun de bari inisiyelenelim yani!
Simdi sen “Engerekler” dediimiz icun bize kizdiina gore, demekki sen Engerek demiyenlerdensin (mi? inan bunu da bilmiyorum cunku su yazdiiin ucbes cumleden olusan sallamaustu sallama ve galiba “icgudu” ile yazilmis yazindan bi halt anlasilmiyor) Demek ki Engerekleri pardon pardon Ergenekon’u kamilen bizatihi sahsen, birey olarak biliyon, e hadi bi anlat desem?!

Ben@ mi?

Iddianameden biliyom! Okudum anasini satiyim 2500 sayfasini da merakli merakli helecanli bi roman okur gibi, cunku ooole yani, ve ben o iddianamede, polisin savcinin felanin dediklerine diiil, bu Engereklerin kendi aralarinda yaptiklari telefon konusmalarina felan taktim, (Lobi.doc. dosyasi bende de war, okudum onu seneler once, internetde zebilgibiydi ol vakit, felan diiim de basim belaya girmesin) eh orada oorendiklerimde yeter yani! Onuncun de zati BUNLARA YAAMURLU HAVADA SU YOK ANASINI SATIYIM diyom ya!

Tamam, sen boole demiyon (mu? bilmiyom) o halde bana, bize anlat ne olduuunu, hatta otur dooru durust yaz, gonder bana, dilediini de yaz (hakaret yok, kufur yok, edepsizlik yok) wala blooumuzda yayinlayalim, olur mu? Memleketi inisiye pardon aydinlatirsin anasini satiyim kotu mu? Serrefsizim yayinlayacaiim! Ama iii bi yazi olsun, o yazdiin gibi bombos sallamalardan olmasin!

Simdi sen cikip da “kastettim Ergenekon bu cezaevindekilerden olusan degil, vatanseverleden olusan Ergenekon” felan diyebilirsin! De! Hakkiindir! Mustehakkin olansa su:

O dediiin “gizli vatanseverlerin” ismi Ergenekon ise yallah cehenneme, tam bi irkci, Cin isi bi efsaneyl “nation” oluturma cabasinin TC’deki ismi olan Ergenekon ile kendilerini isimlendiriyorlarsa yallah cehenneme; ulaa bari ismini baska bi sey koysalar bak o zaman otutup bi dusunurum, mesela “Malazgirt”, bak bu daa iyi, niye, cunku Anadoluya, yani Batiya karsi ilerlemenin ilk adimi! Bak bu Malazgirt cok da siyasi ve “nationalist” de diil yani! Diii mi! Anla yani bu Engereklerin ne mal olduklarini verdikleri isimden!

Bugunluk bu kadar; yazmiycaktim, bosver birak kendi halinde debelensin, bunlar koskoca bi fikri hareketin icindeki ayriksilar felan diyordum ama su bombalama ve “simsiyah”in korkmasi beni bunu yazmaya itekledi. Sen dua et, o “simsiyah”a bisey olmadi, bak o zaman sana neler yazardim, “couldn't be much more from the heart” anasini satiyim! Yeter be!


Not:

Ozellikle Baran Dergisini diil, Ibda’yi diil, Biz@’e yonelik mok atma cabasina giren SS’imi hedef aldim, bikerre bile Ibda hakkinda aleyhte veya istihza yazdimizi gosterecekler olanlar varsa, SS’imin her dediini kabul ederiz. Onuncun, SS’imden gayri kimsenin bu ise karismamasini, “siber arkadaslik hatrina” istiyoruz. Yok, olmadi, bizim adama laf atmissin felan diycek olanlar olursa... e o zaman n’apalim, buyrun, ama Biz@ yine sizi bir ferd olarak kabul ederiz, derim! Boole!


OYLESINELAF@


7. 8. 08 / Malazgirt.



No comments: