Monday, July 17, 2006

Balik Agi ve "Sazanlar":))



Yine eski bir yazim; "balik agi"...
En alttaki "kaynak" kismina tiklarsaniz yazildigi yere ulasir ve eglenceyi seyredebilirsiniz...


OYLESINELAF@
---------------------------------------------


Ce: Sadede Gelmek.. G E L E L I M

Makale Yazarı: O Y L E S I N E L A F@ Tarih, gün ve saat : 13. Ağustos 2005 11:50:41:

Şu Yazıya Cevaben: Ce: Sadede Gelmek makale yazarı: Faruk Tarih, gün ve saat : 13. Ağustos 2005 03:25:36:

Selam Faruk...
Azizim, -harbiden- "tatil" hazirliklarina baslayip, isleri yoluna koymaya calistigimdan (pazartesi veya Sali gidiyorum) forumla ilgilenemiyorum...
Ama -bana veya baskalarina ait olsun farketmez, onlar adina da olsun-bu sozlerinizden alindim. "Ismi lazim degil@" su veya bu sekilde buralarda sesini duyurur; ama "IS" diye yazmaz ayri mesele; yillardir bakarim ona, kiliktan kiliga girer cunku...
Hem, "dariltma" meselessinde esasta onun ustune yoktur galiba; TDF'de, Sandal'da millete yaptiklari yeter de artardi bile. (Gerci o zamanlar "kefere" idi, burada "musluman" oldu, belki huyu degismistir.)
Sabatayizm meselesinden sarkildi diyorsun ya, bunda -dedigin manada degil elbette- ama benim katkim buyuk; masaallah bir takildilar pesime adamlar baska birsey yazmiyorlar, benim dediklerime cevap yetistirmekten baska... Cunku "aksiyoner" degil "reaksiyoner" bir kitle bunlar...
Ilgilenmeyecegin bir seyse hicbirsey yazma, birak "forum coplugune" gitsin; ama HANGI BAGLAMDA ve NE MAKSADLA yazdigimi bile anlamadan "balik agina" takilmak, cirpinmak, bu esnada agiza ne gelirse soylemek (kufur olarak degil tabii; "dustum", dememek icin sacmalamak) bir turlu gururlarini yere atamamak vs. forumu buralara getirdi... (Acikca, simdi gitsem, hicbisey yazmasam en az 10 gun milleti konusturacak malzaeme ortaya koydum; eh ben "tatil" yaparken buradakilerde "terlerler":)) )


Herseyi Ibranilere baglama, harf-i asli'leri yazip sozlukten isim-kelime devsirmece meselelerinden, "SALLAMALARDAN" gina gelmisti azizim...
Iste bunun icin de, "arzi genisletelim", istedim; istedim ki, bunlari yapanlar herseyi bagladiklari Ibranicenin "fakirligini" anlasinalar, onlara FAZLADAN pay vermesinler...
Sankritce ve Turkce meseleleri iste boyle dogdu...
Bize gore (Islam oluyor bu, "Nutuk"a gore, "Tevrat"a gore "Insanın Kokeni"ne gore degil tabii) ve bir cok eski kaybolmus- kaybolmaya yuz tutmus medeniyete gore Insanlık, hindistanin altindaki Seylan adasindan neset etmis... Oralardan cikis var. (Buralardan biraz sol yapip hafif asagiya inerseniz, "MU"ya gidersiniz) Tabiatiyle ilk DIL orada... Ve bu Ibranice DEGIL... Insanlik "yuruyuse" basliyor... NUR'un icinden (Cennet) cikarildigi icin (Nur ise "soguk-buz"dur) Sibirya taraflarinda yerleskelre olmasi tabii... Ruh, "yurdunu" ozluyor cunku; orasi da soguk...
Mamafih, "firsat elden gitmistir ve yeryuzu vatandır ona"; ve yuruyus bassliyor... Kavimler gocu misali... Ilerledikce dil "gelisiyor", "degisiyor"... Ibranice ILERI safhalarda ortaya cikan bir dil... "Turkce" diye anilan "kok turkce" ise ondan eski; tabiatiyle bu dilin bir takim kelimelerinin DIGERLERI icinde olmasi tabii...

Bu su demek: Ilk dil Turkcedir DEGIL; BUTUN DILLER BIR DILDEN NESET ETMISTIR... Iste o dil nedir?.. Endulus muslumanlarinin, Ortadogu muslumanlarinin kitasplarindan "metematik" denilen ilmi ogrenenen Batililar, muslkumanlarin "ebced"i gibi (Zohar daha yeni yazilmaktadir)Kabala vasitasiyle ayni islemi (ama sadece "maddi" olarak) Tevrata tatbik etmisler ve basit matematik islemleri ile "harflerin degisik sekillenmesini saglayarak", Ibranice uzerine yogunlasmislar (bunu bir de utanmadan "buyu" diyerek buyutmusler ya!), her defasinda farkli bir "anlam" ortaya cikinca da Ibranice "ILK DIL" seviyesine cakartilmis... Bu dilin "fevkinde" bir iltifatdir ona; cekmez ve coker...
Iste, boyle bir "batici tuzaga" dıserek Ibraniceyi ahim-sahim birsey zannedenlerin burada yaptiklari marifetlere!!! AKSIYONER bir tavir alisti...

Ama bu "baglam" ve bu "mana" gorulemediginden, "balik agi"ndaki zavallilarin cigliklarini dinler oldum; onun icin de "muhatap almiyorum!" dedim!

Yani, "tuzakta olduklarini" bile bilmeyenlerin neyini "muhatap alayim!" Faruk!.. O zaman bunu da bir "tavir" gorup, daha da saldirganlastirdilar ama muhatap alinamayinca da daha "zavallilastilar"!..


Yani... Yanisi su Faruk...

Bendeniz, azizim kendiş capimda bir "tuzak" kurdum; Forum hareketlensin, mevzularaw daha da derinlemesine inelim diye, "yeni pencewreler actim" ama -bir ikisi haric- anlayan cikmadi, SOYUT MESELELER ILE SOMUT HADISELER ARASINDA ALAKA (buna "Fikir" denilir) KURAMADILAR
Kuramayinca da bagirdsilar cagirdilar; etraf "kan golune donmesin" diye de "muhatap almadim" dedim ama elden ne gelir, illa ki "gel de ..." ded,iler...


Simdi -olacaklari biliyorum, onunb icin bastan soyleyeyim-, yaptigimin ahlaki olup olmadigini sorgulamak kimsenin haddine dusmez; benim niyetim "temiz" idi ve "elimi kana bulamamak" iciin de "muhatap almama" hamlesini de bastan yaptim...
Durum bundan ibarettir.

Forum, bundan sonra daha da neselenecektir.

Insanlar her an ava dusebilme ihtimali karsiliginda diikkatli yazacaklardir...
Sabatayizmin HERSEY OLMADIGINI da anlayacaklardir.

Maruzatim budur Mudurum!

Kaynak:TR Forum

No comments: